Kreta

Her ses Lis på handelsgaden i Krista, en lille bjerglandsby som vi havde

taget en taxi op til. 15 km for 44 kr

Her oven over: kan man se Krista ligge op af bjergsiden , hvis man ser godt efter kan man se husene og kirken helt til højre i byen

Her  ses søen ned mod hvor vi sidder.

Her sidder jeg sammen med Lis ved søen i Agios Nikolaos med et  glas vand og en flaske vin, efter vi har nydt en god middag.

Her ses Kolokitha-stranden og skibet som Kolokitha-stranden og skibet som og skibet som sejlede os derud, parkeret på standen. Vi  badede i det skønne blå hav, hvorefter vi spiste BBQ på båden

Spedalskhedsøen Spinalonga set fra Plaka siden.

Vores ferie på Kreta i 1998

Efter vi i Februar bestilte vores rejser hos Larsen Rejser har vi modtaget ikke mindre end 9 rejsebeviser fordi de hele tiden aflyste og byttede vores rejser, kom det endelige bevis lige før vi skulde af sted, en tur til Kreta på et hotellet

Mikro Village 2 km uden for Agios Nikolaos.

Her er et lille hjørne af swimmingpoolen

Kreta

Vi ankom til Mikro Village ca. kl. 02.00.

Fordi vi skulde komme havde både snackbar og pool-baren åben så vi nåde at få en rom og cola inden vi gik i seng.Næste morgen da vi stod op lå vores altan badet i sol. Da vi kom i morgenmads-restaurationen var der alt hvad hjertet kunne begærer æg hårdkogt, spejlæg med blød eller hård blomme, friskbagt brød, pålæg, 3 slags syltetøj, kornflages, ymer, honning, og meget andet + kaffe på dansk maner. alt var perfekt.

Rigtig god start på en ferie der så ud til at gå i vasken. Så nu var det op til os selv at få en god uge ud af det. Vi meldte os til nogle ture noget vi ikke har gjort siden 1984, men det var jo også første gang vi var i Grækenland.

Vores 11 forudgående ture til udlandet var alle gået til de Spanske øer Mallorca, Gran Canaria, Lansorote, og fastlandet Costa de sold og Costa Bravo. Det viste sig at være en rigtig god idé, speciel vores heldagstur til Spedalskhedskolonien på Spinalonga, en meget spændende tur som sluttede med badning på den skønne Kolokitha-strand hvorefter besætningen på båden forberede en lækker BBQ til os.

Flot kompleks med små og store hotelværelser til max. 4 personer.

Alle værelser er pæne og lyse, enkelt indrettede med balkon eller terrasse, hvorfra den friske vind fra Marabello Bugten kan nydes med en kølig drink. Her finder du også en dejlig swimmingpool med snackbar ude i vandet,   børnepøl samt legeplads og - alt sammen omgivet af en dejlig have. Desuden findes her en hyggelig restaurant. Derudover findes her et væld af faciliteter såsom motionsrum, tennisbane, spilleautomater, poolbord, børneklub mv.

Der er 220 V

Spedalskhedsøen Spinalonga set fra Plaka siden.

På Spinalonga boede de spedalsk i Grækenland helt op til 1957. De byggede et helt samfund op her, dette kumme lade sig gøre fordi de fik en slags pension fra den græske regering som var noget større en menigmand i Grækenland kunne tjene. Mad fik de fra de handlende fra Plaka som sejlede over til Spinalonga med det, hvis de spedalske syntes prisen var for høj rørte de blot ved varen hvorved de faktisk selv bestemte prisen.

Øen var delt op i flere afsnit, på den ene side var handelsgaden, i forlængelse med denne var beboelsesgaden hvor også øens ene kirke lå Glædens kirke som var den kirke man holdte bryllup barnedåb påske jul og andet glædelig i. Sorgens kirke lå på den anden side her begravede man de døde.